etthimlahundliv

Direktlänk till inlägg 13 november 2012

Trött hund - nöjd hund -nöjd matte!

Av etthimlahundliv - 13 november 2012 22:14

Träning för bästa instruktören ikväll. Vi påbörjade "skänkelvikning" i fria följet. Det kommer inte förrän i klass tre men det är kul att börja med nya moment. Hunden ska kunna gå fot i sidled. Det är sån skillnad från när vi började träna för två år sedan. Nu söker han lösningen och tänker mer själv. Det är som en annan hund. Vi tränade fritt följ med distraktion i form av att vi skulle hålla ut belöningen, i vårt fall korv, långt till vänster. Hundarna skulle då fortsätta att koncentera sig på oss förare. Svårt såklart. Syftet är att få en mer uthållig hund som koncentrerar sig på uppgiften istället för belöningen. Finaste älsklingen, han klurade ut det efter bara några gånger.

Hemma blev det sen middag för söt, lite torrfoder och massor av äpple och morötter. Det är inte alltid lätt att ha en hund som är lättfödd. Efter fyra (belöning)-kycklinkorvar kan jag inte ge honom hela torrfodergivan. Som tur är älskar han grönsaker också så för honom spelar det i gen roll. Bara han får mat i magen så...

Nu har jag en trött hund i soffan, 1,5timmes träning tar på krafterna.

 
 
Hörni

Hörni

13 november 2012 23:15

Oj så svårt det låter. Själv är jag glad att Elsa börjar kunna gå fint i kopplet. ;)

http://horni.blogg.se

etthimlahundliv

14 november 2012 10:09

Jo men vardagslydnaden ska du träna först. Sen kommer tävlingslydnaden som bara ska vara kul och bus. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av etthimlahundliv - 9 mars 2013 14:41

Ja ni, här ekar det tomt. Det händer rätt mycket i mitt liv just nu. Både bra och mindre bra saker, mer säger jag inte. Instagram uppdaterar jag oftare däremot, följ mig gärna där istället . Heter bliip82...

Av etthimlahundliv - 6 februari 2013 21:28

Av etthimlahundliv - 26 januari 2013 11:56

Idag körde jag pass två i mitt nya program, marklyft, utfall, flyes, bicepscurl, tåhävning och sidoböj. Körde 14kg på marklyften, utfallen, bicepscurlen och tåhävningen, 9kg på flyes och sidoböjen. Allt i 15repetitioner x 3set. Det blir alltså totalt...

Av etthimlahundliv - 24 januari 2013 21:41

Japp bra rubrik för dagens mixade inlägg.   Vi börjar med morgonen, det var kallt, snoret frös till is så jag beslutade att även Lucas tyckte det var kallt. Täcke på med andra ord. Tror att han tycker att det är ganska mysigt faktiskt och så har ...

Av etthimlahundliv - 21 januari 2013 20:50

Jag har en favoritplats här hemma, uppflugen på köksbänken trivs jag bäst! Tidigare idag satt jag där och spånade... Nedanför mig satt en stor svart kille med lång näsa. Han undrade med all säkerhet vad tusan jag satt där för och varför jag inte hopp...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards