etthimlahundliv

Alla inlägg under oktober 2012

Av etthimlahundliv - 31 oktober 2012 23:22

Så skulle vi då träna tandvisning idag inför kommande tävling.
Svarten fick sätta sig "fot" och fick därefter kommandot "stanna". S kliver fram och hälsar på mig för att sedan ta en titt på skruttens tänder... Vad händer? INGENTING! Han uppförde sig såklar exemplariskt! Skithund! ;) Så nu måste jag få någon mer okänd person att hjälpa mig. Någon han inte träffar varje dag och som han vill pussa på!!!

Nu är det en trött Skrot som snarkar o
I soffan, han har inte ens märkt att jag förflyttat mig till sängen. Livet är hårt. Stalliv mellan halvsex och nio, det tar på krafterna. Premiär för Svarten att vara i ridhuset SAMTIDIGT som matte (jag) red på den där stora saken som sprutar ur sig mat i bakändan...! Han tyckte att det var FANTASTISKT att gå runt och nosa och smaska i nästan en timme. Han var inte så svart efteråt, ja inte i mun -nos- regionen vill säga.

Av etthimlahundliv - 29 oktober 2012 20:55

Åh vad jag vill ha ett par såna här till regninga och kalla hundpromenader. Håller ner till -17 och ska enlig Svartens dagisfröken vara fantastiskt hållbara, hon borde ju veta som går åtskilliga mil i sina gummistövlar. Mina Tretorn sparck ju efter bara några månaders användning. Skitkvalité om ni undar. Aldrig mer Tretorn. Tyvär är Muckboot inte de billigaste stövlarna i skoaffären, 1039kr går de här skönheterna på hos Brandos.


 

Av etthimlahundliv - 29 oktober 2012 20:03

Idag fick jag mail från HBK. Min klass den 11November har samling 12.30, så platsläggningen är väl vid 12.45 för er som vill komma och titta. Vissa har ju inget val, S ska grooma mig och Svarten så hon måste liksom komma! Jag kommer inte att vara särskilt social innan själva tävlingen men ni kan ju alltid prata med varandra...

 

 

Uppladdningen börjar tre dagar innan... Då ska Svarten soooova! 

Av etthimlahundliv - 28 oktober 2012 19:46

Tanken var att vi skulle ha tränat efter promenaden idag... Så blev det inte och nu orkar jag helt enkelt inte ta mig ut i mörkret. Det vi verkligen behöver träna på är tandvisningen och det måste man ju vara minst två för att göra också. Det är inte det att man inte får titta på hans tänder, det är snarare så att man nästan blir ihjälpussad samtidigt som han står på bakbenen. Varför sitta ner i lugn och och ro när man kan hoppa och pussas hysteriskt?! Nåväl, två veckor till nästa start. Vi får väl hoppas att han iaf kan sitta ner vid nästa tandvisning. Sen att domaren får en puss får han/hon väl se som en bonus?! 


   

Hjärtat som bebis. 

Av etthimlahundliv - 28 oktober 2012 12:36

Jag och svarten njuter av lite lunch i stallet innan en långpromenad i solskenet!

Av etthimlahundliv - 28 oktober 2012 10:21

Vi laddar inför en dag i stallet!

Av etthimlahundliv - 27 oktober 2012 22:53

Efter en lång tystnad så kliar det åter i skrivfingrarna. Nytt liv, ny blogg. Som ni redan har förstått så kommer den här bloggen att handla om mig och min älskade hund och våran resa tillsammans. Jag kommer att försöka vara anonym så ni som vet vem jag är, låt det vara vår hemlighet. Och till er läsare som kommer utifrån VÄLKOMNA och ja, såklart ni gamla läsare också.


Strålande och underbar skogspromenad i morse, låter bilderna tala för sig själva. Resultadet ser ni på sista bilden!


   

Finaste!



 

Mys



 

Skogsarbetare in work...


 

Vinterskor på bilen idag...


 

Medan matte slet tuggade Skrotis ben. Ibland är det inte rättvist alltså, inte för att jag vill tugga på ben men ni fattar...



     

Så här hälsar Snutten på mig när han varit själv hemma. Liksom nästlar sig in mellan mina ben för att vara nära-nära och buffar och naggas. Jag har saknat dig också vännen!



 

Och så här trött blir man till slut!



Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<<
Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards